Lezárult egy korszak, elkészült az utolsó Volkswagen Bogár
A világ egyik legsikeresebb típusából 21,5 millió készült, az utolsó darab múzeumba kerül
A hivatalosan VW Typ 1 névre hallgató autót 1938-ban kezdték gyártani. A fejlesztés vezető mérnöke Ferdinand Porsche volt, ezért általában őt tartják az autó konstruktőrének (Öt évvel korábban a magyar származású Barényi Béla készített részletes terveket, amit azonban a Porsche család a jogvitát lezáró 1953-as bírósági ítéletig nem ismert el.).
A Bogár (Beetle vagy Bug) becenév az USA-ban született a kocsira, a Volkswagen csak az 1960-as években vette át a „Kicsi kocsi” filmek sikerének köszönhetően. Németországban a Käfer (szintén bogarat jelent) kifejezést használják.
A leghíresebb első szériát 1938 és 2003 között gyártották, először Németországban, majd Mexikóban is, összesen 21,5 milliót. Ezt követte 1997–2011 között a New Beetle, majd jött a harmadik Beetle. Végül a Final Edition, ebből már csak 5961 darab készült. A gyártás közben teljes egészében kikerült Mexikóba. Az eladások az 1960-as évektől folyamatosan csökkennek, ezért a Volkswagen a mai nappal beszüntette a szériát. Az utolsó legördülő példányt egy ünnepséget követően múzeumba szállították.















